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      Monkey Island creator Ron Gilbert “wasn’t even told” about Sea of Thieves DLC

      news.movim.eu / ArsTechnica · Tuesday, 13 June, 2023 - 16:35

    A 3D-animated Guybrush brandishing a sword with his pants down

    Enlarge / Guybrush Threepwood's enthusiasm to meet some character archetypes from Sea of Thieves does not seemingly match that of his creator. (credit: Rare/LucasFilm Games)

    If Microsoft's Rare studio and Disney's Lucasfilm Games (formerly LucasArts) want to make a Monkey Island crossover DLC for Sea of Thieves , they do not, in fact, have to ask the original game's creator, Ron Gilbert.

    In a Mastodon thread responding to a fan's question on Sunday, Gilbert wrote that, "nope," he wasn't involved with Sea of Thieves: The Legend of Monkey Island , an expansion to Rare Limited's multiplayer open-world pirate game themed around the iconic Monkey Island point-and-click adventure series. "Wasn't even told about it. Happened behind my back."

    Terrible Toybox, the firm with which Gilbert has recently worked to release games like Thimbleweed Park and Return to Monkey Island , attempted to clarify Gilbert's statement on Monday, telling Eurogamer that Disney "did give [Gilbert] a heads-up on the project as a courtesy, but the game was well into development at that point, and he wasn't given the opportunity to be meaningfully involved."

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      Retour sur l’île aux singes

      news.movim.eu / Korben · Saturday, 12 November, 2022 - 10:00 · 3 minutes

    — Article rédigé par l’ami Remouk (DansTonChat) – Merci à lui —

    Sortez vos poulets en plastique avec une poulie au milieu, car c’est le retour d’un monument, que dis-je, d’une légende du jeu vidéo : le fameux et fabuleux Monkey Island . Surtout que Ron Gilbert , le créateur de la série, revient 30 ans après son départ pour réaliser ce sixième épisode ! Return to Monkey Island nous fait la promesse de répondre au cliffhanger laissé en suspend à la fin du deuxième opus, mais aussi de nous dévoiler le véritable secret de l’île aux singes. 🙈

    Le jeu reprend directement après la fin de Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge , donc là dessus, on ne nous a pas menti. 🙂 Fort heureusement pour ceux qui n’ont pas suivi ou ne connaissent pas cette licence, un scrapbook permet de se (re)mettre à jour, avec dessins et explications sur les personnages et évènements importants de la série. Dispo dans le jeu mais aussi en ligne , c’est mignon, rigolo, et bien pensé !

    Ce qui frappe en premier lieu, c’est l’univers graphique, très différent de ce qu’on a pu voir auparavant. Faut dire que chaque jeu propose un style artistique unique, et celui-ci ne fait pas exception à la règle. Mais lorsque le jeu fut annoncé et les premières images dévoilées, nombre de trolls se sont indignés (à tel point que Ron Gilbert a cessé toute communication). J’étais sceptique mais une fois dans le jeu, franchement, à part quelques points particuliers, c’est magnifique. Tout est très lisible, coloré, détaillé, super bien animé…

    Ajoutez à cela un habillage sonore enchanteur avec d’excellentes musiques, et on est embarqué direct dans l’ambiance ! On retrouve le thème principal de la série, évidemment, mais pas que. 😉 Les arrangements sont super réussis, j’ai adoré !

    Enfin bref, on est là pour vivre une aventure de pirates et résoudre plein d’énigmes. Qu’en est-il de ce côté là ? Eh bien, je suis désolé pour le manque de suspense mais c’est encore une réussite. 🦜 L’interface est bien foutue, accessible et ergonomique. Il y a un mode « facile » pour les personnes qui ne connaissent pas trop ce genre de jeu, c’est une bonne idée mais attention, ça enlève certaines énigmes et donc certaines parties de l’histoire. Je conseille de jouer en mode « difficile ».

    L’histoire est vraiment très bien écrite, c’est super drôle et prenant. Le rythme énigmes / dialogues / découverte de nouveaux lieux m’a semblé équilibré, avec toujours une certaine liberté dans l’ordre d’appréhender les choses. On est jamais totalement coincé devant un truc sans savoir quoi faire, on peut toujours aller voir ailleurs et avancer d’une manière ou d’une autre.

    Au pire, y a un système d’aide intégré au jeu, qui donne quelques indices sans jamais dévoiler la solution. Vraiment mieux que d’aller chercher la soluce sur le web, c’est bien dosé, vraiment nickel !

    On sent l’attention porté à chaque détail, et ce, sur chaque aspect. Les nouveaux venus sont accueillis aux petits soins, et les vieux de la vieille apprécieront les multiples références faites aux anciens jeux. Je pense que chacun peut y trouver son compte.

    Non franchement j’ai été conquis de bout en bout, pour les plus radins le jeu est actuellement disponible sur le Xbox Gamepass, mais vous pourrez aussi le trouver sur Steam (compatible Windows, Mac et Linux), Nintendo Switch , Playstation 5 , Xbox Series X/S … Pour moins de 25€ je ne peux que vous le conseiller !

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      Test de Return to Monkey Island : un trésor de nostalgie CHICKEN

      news.movim.eu / JournalDuGeek · Tuesday, 20 September, 2022 - 14:31

    template-jdg-2022-09-20t114553-510-158x105.jpg Return to monkey island fils boybrush

    Le roi Guybrush est de retour. 32 ans après les premières aventures du Seigneur Poulet, l’Île aux Singes n’a pas encore livré tous ses secrets.

    Test de Return to Monkey Island : un trésor de nostalgie 🐔

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      Review: Return to Monkey Island is must-play point-and-click brilliance

      news.movim.eu / ArsTechnica · Monday, 19 September, 2022 - 16:00 · 1 minute

    That's the second-biggest title screen I've ever seen!

    Enlarge / That's the second-biggest title screen I've ever seen! (credit: Terrible Toybox / Lucasfilm Games)

    For a certain kind of adventure gaming fan, no sentence is harder to hear than this: "I learned the secret of Monkey Island before you did." But I can now say it. I've played, completed, and fallen madly for Return to Monkey Island , a sequel more than three decades in the making. This is a game full of laughs, whimsy, and puzzles as carefully constructed as the stories that surround them.

    But I'm not here to spoil any of your upcoming pirate fun. I've been writing reviews for long enough to remember how great it felt to read about a new video game before playing a single minute of it. That's how we did things while saving up enough money to get our own boxed copies of older Monkey Island games, then prying them open and figuring out their Dial-a-Pirate copy-protection puzzles .

    Return to Monkey Island is nearly everything I'd hoped for in a modern return to the series. Its interface and controls split the difference between the expectations of hardcore genre fans and those of point-and-click novices. Its presentation and voice acting pair nicely to set an approachable and fiendishly hilarious tone. And the game's full journey, from bumpy waters to smooth, silly sailing, consistently feels personal, vulnerable, and reflective of its creators—which is to say, this is the opposite of a nostalgia-reeking cash-in.

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      We’ve finally seen Return To Monkey Island in action: looks great, full of laughs

      news.movim.eu / ArsTechnica · Tuesday, 6 September, 2022 - 21:59

    Dave Grossman (L) and Ron Gilbert (R) joined Ars Technica for a rare interview in Seattle at PAX West 2022.

    Enlarge / Dave Grossman (L) and Ron Gilbert (R) joined Ars Technica for a rare interview in Seattle at PAX West 2022. (credit: Sam Machkovech)

    SEATTLE—Longtime game designer Ron Gilbert has repeatedly suggested that a sequel to his beloved Monkey Island series would arrive how fans want it: unspoiled. It's a major reason why the point-and-click adventure's pre-release period has been devoid of gameplay footage or other major giveaways of what to expect, lest any of its puzzles or jokes be ruined.

    As the long-awaited Return to Monkey Island approaches its September 19 release date, then, interested fans will have to tide themselves over with the bones Gilbert and his collaborator Dave Grossman threw my way at this weekend's PAX West. After I entered their meeting room and sheathed my camera, the pair turned on an external display, picked up a computer mouse, and began goading hero Guybrush Threepwood around the new game's environs.

    You might be jealous, but I would argue that your comparable ignorance about how the game looks and sounds is a happier place to be until September 19. My patience for this game's release has now dwindled.

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