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      Ship of Harkinian – Le portage amélioré d’Ocarina of Time

      news.movim.eu / Korben · Saturday, 3 June, 2023 - 07:00 · 1 minute

    Et si on parlait un peu du jeu Ship of Harkinian , un projet de portage non officiel sur PC du célèbre jeu The Legend of Zelda : Ocarina of Time sorti sur Nintendo 64. Évidemment, pas mal de choses ont été corrigées et améliorées, mais rassurez-vous, il est possible dans les options, de désactiver tous les tweaks pour permettre aux joueurs de profiter de l’expérience originale de 1998 s’ils le souhaitent.

    Ce qui est cool, c’est que vous pouvez tout régler. Chaque paramètre du jeu est modifiable et vous pouvez même rajouter des frames par seconde ou avoir des textures haute définition pour le rendre plus fluide et joli. Pour ceux qui ont la flemme, il y a également un menu de triche pour avoir des armes, de la santé…etc. en illimité.

    Et vous pouvez même avoir le jeu en français !! Trop cool non ?

    Si vous êtes intéressé par ce projet, suivez les instructions pour télécharger et mettre à jour le jeu via Discord . Il faudra également posséder la ROM (cherchez ça sur Google : cee6bc3c2a634b41728f2af8da54d9bf8cc14099 )

    Différentes ROMs sont compatibles offrant des expériences de jeu différentes, comme la version Master Quest. Je vous invite à lire le Readme.txt livré avec le portage si vous voulez en savoir plus à ce sujet.

    Le projet « Ship of Harkinian » est réalisé par des bénévoles passionnés par le jeu et il avance à son rythme. Il est d’ailleurs dispo sous Linux, macOS, Windows, WiiU et Switch.

    Il est important de noter que certaines fonctionnalités, comme les sauvegardes en continu sont expérimentales et peuvent causer des problèmes, alors, soyez prudent en les utilisant.

    Bref, si vous êtes un fan de la série Zelda et que vous souhaitez redécouvrir Ocarina of Time avec des améliorations et des fonctionnalités supplémentaires, n’hésitez pas à essayer le projet Ship of Harkinian !

    Source

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      How Zelda fans changed the ending to Ocarina of Time on a vanilla N64

      news.movim.eu / ArsTechnica · Tuesday, 5 July, 2022 - 21:05 · 1 minute

    This... isn't supposed to happen in <em>Ocarina of Time</em>. Here's the story of how some fans made it happen anyway—all on a stock N64 with an unmodified <em>Ocarina</em> cartridge.

    Enlarge / This... isn't supposed to happen in Ocarina of Time . Here's the story of how some fans made it happen anyway—all on a stock N64 with an unmodified Ocarina cartridge. (credit: Summer Games Done Quick)

    Shortly after our guide to Summer Games Done Quick 2022 went live, the event hosted an astounding demonstration of a classic video game—one that has since crowded that Ars article's replies. If we want to split hairs, this run through the 1998 N64 classic Legend of Zelda: Ocarina of Time is not a "speedrun," but it's another example of the " TASBot " concept transforming games in ways we would never have dreamed of 24 years ago.

    The team of fans and programmers responsible for this week's "Triforce-percent" demonstration have since revealed how they achieved the feat with nothing more than a stock N64 and an original Ocarina retail cartridge—though the secret involves controller inputs so fast and precise that they cannot be performed by anything less than a computer.

    Nothing stale about this run

    An early 2020 video that explains how stale reference manipulation works. You may want to watch this before watching the SGDQ 2022 video, embedded further below.

    The 53-minute demonstration (embedded at the end of this article) opens with an exploit previously unearthed in late 2019, which the community dubbed " Stale Reference Manipulation ." This exploit takes advantage of a vulnerability in the game's original 1.0 version, which allowed players to manipulate numerical values assigned to specific objects in the game's memory. The breeziest explanation for this complicated technique can be found in a YouTube video from early 2020 (embedded above), as it spells out the various numerical values assigned to each object in the game, such as their X-, Y-, and Z-axes and their rotation.

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