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    Orelsan et Vald, dans le clip de "Péon", propulsés dans un film de zombies

    news.movim.eu / HuffingtonPost · Thursday, 14 April - 15:45 · 3 minutes

Orelsan et Vald dans Péon Orelsan et Vald dans Péon

BRAIN DEAD - La Batte et la Torche face aux zombies. Dans leur clip publié jeudi 14 avril, et visible ci-dessous, Orelsan et Vald se retrouvent happés dans un monde virtuel et rappent dans un univers apocalyptique où des morts-vivants prennent peu à peu le dessus face à l’humanité.

La vidéo, assurément à gros budget et aux effets spéciaux léchés, est réalisée par Romain Chassaing - connu pour diverses vidéos produites pour des artistes de rap et d’électro, mais aussi avoir tourné plusieurs publicités pour de grosses marques comme Winamax.

Elle met en scène le morceau “Péon”, paru sur le dernier album de Vald sorti en début d’année 2022, “V”. Le featuring avait affolé les fans des deux rappeurs, quelques mois après la sortie du dernier album d’Orelsan, “Civilisation” . Orelsan et Vald avaient notamment interprété le morceau ensemble sur la scène de l’Accor Hotel Arena en mars, la semaine où Orelsan a joué cinq jours d’affilée dans la salle parisienne.

“Une référence geek, mystérieuse”

Le clip de “Péon” pourra entretenir l’espoir de certains fans qu’une collaboration plus aboutie entre Vald et Orelsan puisse avoir lieu un jour. Mais l’espoir reste très maigre. Le média spécialisé Interlud rappelait que les blagues récentes de Vald sur une possible “tournée en commun” ou gros projet comme un album n’étaient fondées sur rien de sérieux. “Je dis ça en rigolant”, expliquait Vald fin mars, dans une interview , sans pouvoir toutefois s’empêcher d’ajouter à propos d’Orelsan: “S’il est d’accord, par contre, je ne rigole pas du tout”.

La collaboration entre les deux rappeurs était en tout cas née de l’initiative de Vald, comme l’indiquait Le Monde en février . On y apprenait que le morceau avait pu se concrétiser grâce à leur passion commune pour les jeux vidéo: le “péon” étant, à la base, une classe d’Orcs dans le Warcraft 3 , dédiée au minage de minerais (ce qui explique, entre autres, pourquoi le refrain du morceau parle de “transformer les gems en j’aime”).

“J’ai senti que j’avais un thème pour Orelsan, une référence geek mystérieuse, plus mystérieuse que geek d’ailleurs. Je l’ai appelé et lui ai expliqué le thème et on a réussi à faire ce titre”, expliquait Vald au Monde , avant de préciser que le morceau était selon lui une allégorie de la société de consommation et du capitalisme décomplexé.

Soit précisément ce que dénoncent aussi , le plus souvent, les films de zombies qu’on voit recréés dans le clip de “Péon”. Le célèbre réalisateur George A Romero, qui a donné naissance au genre, avait notamment dénoncé les ravages du capitalisme dans le film Dawn Of The Dead sorti en 1978, se déroulant dans un centre commercial: les zombies faisant figure des hordes de consommateurs sans cerveau qui ne cherchent qu’à acheter, et détruisent le monde ce faisant.

Soit exactement ce qui arrive à Vald et Orelsan dans le clip, devant lutter contre des monstres aux yeux blancs et bras tendus cherchant à les dévorer. Ce qui rappellera aux amateurs de nombreuses scènes de toutes les superproductions récentes dédiées aux ambiances zombies - de Walking Dead à World War Z en passant par le plus récent Army Of The Dead de Netflix.

À voir également sur Le HuffPost: Orelsan tourne son clip pour “Du propre” au milieu du carnaval étudiant de Caen

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    Ce virus transforme en zombies des chenilles, mais ce n'est pas le pire

    news.movim.eu / HuffingtonPost · Friday, 1 April - 13:56 · 3 minutes

Une chenille de l

ANIMAUX - La nature ressemble parfois à un film d’horreur. C’est notamment le cas chez les insectes. De nombreuses espèces font en effet face à un phénomène macabre lorsqu’un virus les contamine, transformant ces animaux en véritables zombies. Et ce n’est même pas le pire. Après avoir contaminé son hôte, le virus pousse généralement sa victime zombifiée vers la mort, dans le but de se propager.

Si ce phénomène n’est pas nouveau, de nouvelles recherches permettent de mieux en comprendre le fonctionnement, comme celle publiée dans la revue Molecular Ecology, le 8 mars dernier. Des chercheurs de l’Université agricole de Beijing Chine se sont penchés sur l’infection de chenilles (Helicoverpa armigera) par un groupe de virus, les NPV (et plus précisément le virus HearNPV).

Alors que cette espèce s’enfonce généralement dans le sol avant de se transformer en chrysalide, le virus pousse à l’inverse les chenilles à grimper au sommet de plantes, pour ensuite plonger dans le vide et se suicider. Le virus espère ainsi élargir son champ de propagation.

Un virus “zombifiant” ses victimes

Grâce à cette nouvelle étude, les chercheurs ont une meilleure idée du mécanisme sous-jacent de ce phénomène communément appelé “maladie de la cime des arbres”. Les virus du groupe NPV ont ainsi recours à une technique terrible: forcer les chenilles à sauter dans le vide.

Mais avant cela, il faut grimper. Les scientifiques expliquent alors que le virus s’accapare du sens visuel de son hôte, usant de phototaxie. Ce phénomène décrit la façon dont les organismes sont attirés vers une source de lumière (généralement le soleil en milieu naturel).

Si des recherches antérieures en avaient fait l’hypothèse, cette nouvelle étude confirme que les chenilles infectées par le virus HearNPV sont attirées par les sources de lumière. Usant de Lampes LED ainsi que d’outils pour leur permettre de grimper, les chercheurs ont observé plus précisément que c’était le sens visuel qui était privatisé par le virus. En effet, les chenilles aveugles n’étaient pas autant affectées par le virus.

Modifier les gènes de son hôte

Poussant l’analyse, les chercheurs ont ensuite examiné les différences génétiques entre les chenilles infectées et non infectées. Ils ont alors trouvé six gènes impliqués dans la réponse à la lumière qui étaient exprimés différemment lorsque le virus HearNPV s’était installé.

Il ont par la suite ciblé trois gènes modifiés qui semblaient les plus pertinents :  HaBL (pour la détection de la lumière à ondes courtes), HaLW (pour la détection de la lumière à ondes longues) et TRPL (qui convertit la lumière en signaux électriques). Lorsque ces gènes étaient coupés chez les chenilles infectées, les insectes étaient moins susceptibles d’être attirés par la source de lumière locale.

En d’autres termes, ce virus transformant son hôte en zombie inverse le comportement naturel des chenilles, les poussant à grimper puis se suicider afin de servir ces intérêts. La question maintenant que se posent les scientifiques est de savoir exactement comment ces gènes sont manipulés par le virus.

À voir également sur le HuffPost: Guerre en Ukraine: les animaux sont soignés grâce à ces vétérinaires polonais

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    Project Zomboid has big plans for 2022 and beyond, with NPCs on the way

    news.movim.eu / GamingOnLinux · Tuesday, 11 January, 2022 - 10:49 · 1 minute

After a great many years in Early Access, Project Zomboid has finally hit the big time with it regularly seeing multiple tens of thousands of players and they have some big plans . The latest release (Build 41) took a long time, as it reworked so much of the game but it's done and they're moving onto the next big chunk of features and it all sounds rather exciting.

One big addition that has been talked about for years is the addition of NPCs, and they're finally coming - for reals this time. They've split into different teams to work on different things, one team being focused on getting NPCs all hooked up and working.

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NPCs being the most requested feature of the game, they decided to do them before pets and hunting because "a big reason for not being comfortable with hunting and pets being first, is they are still NPCs and would necessarily leverage all the technology we’ve being working on for years at this point". To get there, another team will be working alongside them on normal content patches for Build 42 but they're trying to get NPCs actually release as soon as they can.

Until NPCs arrive, Build 42 sounds like it's going to be pretty impressive too, greatly expanding the "tech tree" for crafting as they say: "our ultimate goal is to provide significantly extra crafting potential to allow players to effectively create a post-apocalypse nu medieval community, to provide plausable alternatives to any of the lootable items in the game that would logically be plausable with the correct skills and resources so players don’t feel pressured to restart the early game repeatedly to get long term fun out of the game".

Sounds fancy. We're going to need to take a properly look at the modern Project Zomboid soon.

Project Zomboid is available on GOG and Steam .


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    Je n’ai vraiment pas 500 heures à accorder à Dying Light 2

    news.movim.eu / Numerama · Monday, 10 January, 2022 - 10:10

Le studio Techland s'est récemment félicité de la durée de vie totale de son jeu vidéo Dying Light 2 Stay Human. Sauf que les 500 heures annoncées sont plus effrayantes que vraiment excitantes. [Lire la suite]

Voitures, vélos, scooters... : la mobilité de demain se lit sur Vroom ! https://www.numerama.com/vroom/

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    Project Zomboid is finally getting the player recognition it deserves

    news.movim.eu / GamingOnLinux · Tuesday, 4 January, 2022 - 12:33 · 1 minute

Project Zomboid has been hanging around in Early Access on Steam since the first year that Early Access was even thing, and after a long development period it seems it's finally seeing its popularity explode.

Going from an average of around 5-6 thousand players online, since the recent huge overhaul release it has skyrocketed upwards into Steam's top 100 list with it now regularly seeing over 50,000 players online. That's an astronomical increase and it seems it's been doing just as well on Twitch too with tends of thousands of viewers, which puts it in Twitch's top 20 constantly now beating the likes of Dead by Daylight and World of Warcraft. It's similar in a way to what happened with Among Us, for a game to suddenly become massively popular.

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It's not just seeing lots of players though - it's also reviewing very nicely. On Steam it has a Very Positive score for both the recent score (nearly 9,000 reviews) and overall (nearly 50,000 reviews). We wholeheartedly recommend it too. PZ works great on Linux and it's worthy of the current popularity for sure.

You have little over a day left to get it 33% off from GOG and Steam during their sales.

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    Alpha 20 goes live for survival game 7 Days to Die

    news.movim.eu / GamingOnLinux · Tuesday, 21 December, 2021 - 23:23 · 1 minute

The Fun Pimps have promoted Alpha 20 of 7 Days to Die to the stable release builds making in the new official update and it's a big one again. Players are clearly enjoying it, with it still remaining at a higher player count than it had been seeing months prior to the experimental version.

11405376301640128884gol1.jpg Hard to believe this is the same game I funded on Kickstarter back in 2013. It sure has come a long way, both in terms of game mechanics and graphics. Still quite some ways to go on the optimization though, it's still real heavy.

Some of what's new in Alpha 20 includes:

  • A brand-new version of Random Gen World creation with new cities, city tiles and a part system spawner. You will be blown away by it!
  • Over 200 new POI’s and updates to many of the older POI’s. Over 550 Explorable locations total
  • Navezgane has many city improvements, terrain improvements and new rural and wilderness communities
  • Nearly 25 new HD characters with a couple with improved shaders
  • 6 New weapons and 13 HD remakes with the addition of new primitive pipe weapons
  • Overhauled shape menu with hundreds of new shapes organized and buildable from a simple frame with in-game, creative and level design support
  • Block Placement Improvements
  • We have added a Robotic Drone Companion to carry your extra gear, heal you and more
  • Dynamic Imposter System renders accurate changes to POI’s and player bases at far distances
  • Rendering improvements with 100s of new PBR models
  • Quest Improvements including new restore power night Quests
  • AI Enemy Improvements including city spawning, ducking, obstacle attacks, head tracking and burst attacks.
  • Feral Sense Game options for a completely new game experience
  • Vehicle Improvements with coop passenger support and mods to improve and customize your Vehicles

The developer also mentioned recently that they plan to start removing older versions of the game, a bunch of which are available as opt-in Betas. They said it's due to limitations with Steam, so if you do have a game on the 19.x series you might want to make it go out with a bang.

You can pick it up on Humble Store and Steam . Full Alpha 20 release notes here .

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    Well that's a surprise, Project Zomboid's MASSIVE overhaul is out now

    news.movim.eu / GamingOnLinux · Monday, 20 December, 2021 - 09:42 · 2 minutes

Not long at all after putting up a special Beta for testing, The Indie Stone have now set the massive Build 41 overhaul for the Zombie survival game Project Zomboid up as the official new version.

The absolute biggest upgrade the game has ever seen and it's quite magnificent.

Project Zomboid has come such a long way. I remember back in 2011 where the developer had an unfortunate incident where their development hardware (along with the source code) was stolen that resulted in some big delays and lots of stress. It's taken a long time to get to this stage but it was firmly worth it and Build 41 is very impressive.

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"This build marks a huge step for us, the graphics, gameplay, audio and netcode being significantly remastered and radically improved, Build 41 feels more a sequel than a patch update. As well as a huge map update, new mechanics and systems, its by far our biggest update yet."

Some highlights of what's new includes:

  • Massive animation and character overhaul, more immersive animations and smoother gameplay and combat, highly customizable character that shows clothing and equipment in the world. Visibly ripped and damaged clothing. Visible Backpacks and Bags.
  • In-game map system to allow the player to chart their exploration and find their way around the huge map.
  • New animations and new movement systems. Sneaking, sprinting, jogging, racking, reloading, climbing, fence-jumping, collapsing and much much more.
  • New multiplayer built from the ground up for smooth, immersive and low latency player and zombie movement.
  • New combat, new weapons, new difficulty balance.
  • New tutorial teaching you the very basics of the new movement and combat.
  • New character creation – many, many different new clothing options both on spawn and discoverable in the world as loot or on zombies.
  • New city to explore, the gargantuan Louisville, as well as many improvements across the entire map, including new buildings, decoration, and curved roads for easier driving.
  • New zombie behaviour: feasting on recent corpses, lolling against walls, falling over fences etc.
  • Blood and dirt system that progressively bloodies bodies and clothing of survivors and zombies
  • New injury system – movement and combat visibly hampered when injured. Lacerations now possible, an injury state that lies between bites and scratches.
  • Improved gunplay: green/red target outline while aiming, increased gun loot spawn.

There's absolutely tons more.

Easily one of the best survival games available on Linux.

Don't own it yet? You can purchase a copy from Humble Store , GOG and Steam .

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    Project Zomboid reintroduces multiplayer with the newest Beta build

    news.movim.eu / GamingOnLinux · Friday, 17 December, 2021 - 12:17 · 1 minute

After multiple years working on Build 41 of Project Zomboid, The Indie Stone have now finally hooked up multiplayer for it and you can test it yourself now.

Project Zomboid did already have multiplayer but Build 41 that's available in an opt-in Beta is a massive overhaul of the entire game. It is the single biggest update the game has ever seen and it's still not done, which is why it's left in an opt-in Beta but most people generally play on that version now. Build 41 has all sorts like revamped animations and combat, a whole new sound design by some who did the incredible Alien: Isolation, a huge map expansion and the list of what's new and improved at this point is practically endless.

Now it's multiplayer's time to shine! A new and separate Beta version is now available to finally hooks up multiplayer for this version. To access this version on Steam, simply look for the "b41multiplayer" Beta. Have a look at some of the chaos:

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The Indie Stone mentioned that multiplayer has been what's holding back a proper full release of Build 41, which they hope to do "early" in 2022. So at some point in early 2022, no one will need to opt into any Beta and just get this multi-year effort right out of the box.

Exciting times ahead for Project Zomboid!

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